Все о тюнинге авто

Сочинение на английском языке с переводом. Топик по английскому языку, профессия учитель Эссе про профессию учителя на английском языке

Уровень B. Мой мир.

Teacher’s profession: devotion through lifetime

It’s a well known fact that teaching is a very difficult job of great responsibility and most specific character. Needless to say, teaching is an exacting job because a teacher should correspond with many requirements.

The first thought that brings out to your mind when you see teacher’s work is the teacher’s great responsibility for children, for their lives. To be a teacher means to be an educated person, well-read, good at listening and comprehending others, easy to deal with, tolerant to other people’s weak points and, for that matter, very demanding to himself. Indeed, a good teacher is a communicator of knowledge but for that matter he should be a model of competence. And being at school, brings the idea home to you that teacher should have a thorough knowledge of the subject he is teaching, good teaching technique, a talent for maintaining discipline along with personal charm and patience.

In fact, to be a good teacher is to be a bit of an actor. This is a very important part of the technique of teaching. You must imagine that every lesson is a show and you are an actor at it. Your task is to involve children into this process, to make them lose their heart to your subject, to show all values of it. His job is to provide content that is truly interesting and meaningful to students- the study of themselves. And the teacher’s task is to think first about children and only then about the subject. A real teacher must live by their problems and, accordingly, establish a warm, supportive climate. It’s quite essential for further work and further relations between a teacher and children.

When you come into the classroom for the first time with a huge desire just to stuff children with knowledge to work without any idea about all these details, you are destinied to be brought down to earth. Such method of teaching makes the dead classroom where learning is just routine, dull and boring process. The dead classroom is the first signal to raise an alarm. In such case a teacher should be fussy about his teaching technique. He must do everything he wants but to make children lose their heart to him and to his subject, to make them active. Only the live classroom is full of learning activities in which students are enthusiastically and authentically involved. It will help to teach them, to addict them to this subject.

What is more, a real teacher must not forget that pupils are just children, they are human beings and of key importance, is using humanistic exercises focusing on the positive aspect. It’s impossible to urge children to study something with help of the negative emotions towards them or bad marks. A teacher should be a good psychologist, he must understand if we hear many good things about ourselves and one bad thing we are likely to forget all the wonderful things which we were said and dwell on the negative one. We must not forget about it.

Yes, in practice, teaching is an exacting job which demands you constant activity, creativity. It is a real devotion through lifetime.

As for the recipes for success, they don’t exist. We have just to decide for ourselves weather it’s our cup of tea or not. If we are sure in our desire, in our choice we’ll have a satisfying life, life full of happiness and joy.

Всем известен тот факт, что обучение - очень трудная работа, которая требует большой ответственности и особого характера. Само собой понятно, что работа учителя- изнуряющая работа, потому что учитель должен соответствовать многим требованиям.

Первая мысль, которая приходит, когда вы видите учителя - большая ответственность учителя за детей, за их жизни. Быть учителем означает быть образованным человеком, начитанным, умеющим слушать и понимать других, легко-входящим в контакт, терпимым к слабым местам других людей и, поэтому, очень требовательным к себе. Действительно, хороший учитель - коммуникатор знаний, но для этого он должен быть моделью компетентности. И находясь в школе, ты понимаешь, что учитель должен иметь глубокие знания по предмету, который он преподает, хорошую преподавательскую технику, талант для поддержания дисциплины наряду с личным обаянием и терпением.

Фактически, чтобы быть хорошим учителем необходимо быть немного и актером. Это очень важная часть техники обучения. Вы должны вообразить, что каждый урок - спектакль и вы - актер в нем. Ваша задача - включить детей в этот процесс, чтобы заставить их полюбить ваш предмет, чтобы раскрыть все его ценности. Его работа - обеспечить содержимое, которое действительно интересует и значимо для учеников- изучение себя. И задача учителя - изначально думать о детях и только затем о теме. Настоящий учитель должен жить их проблемами и, соответственно, взращивать теплый, благоприятный климат. Это очень важно для дальнейшей работы и дальнейших отношений между учителем и детьми.

Когда вы вступаете в классную комнату впервые с огромным желанием только передать детям знания, и работаете без любого представления обо всех этих деталях, вы обречены на провал. Такой метод обучения делает классную комнату мертвой, где изучение - только шаблонный, унылый и скучный процесс. Мертвая классная комната - первый сигнал для тревоги. В таком случае учитель должен пересмотреть свою преподавательскую технику. Он должен сделать все, что хочет, но заставить детей полюбить его и его предмет, чтобы сделать их активными. Только живая классная комната полна учебной деятельности, в которой студенты восторженно и искренне включены в процесс. Это поможет в обучении их, поможет увлечь их этим предметом.

Более того, реальный учитель не должен забывать, что ученики- только дети, они - люди и самое важное, использовать гуманистические методы, направленные на положительный аспект. Невозможно убедить детей изучить что-нибудь прибегая к негативным эмоциям направленных на них или на плохих оценках. Учитель должен быть хорошим психологом, он должен понимать, что, когда мы слышим много хорошего о себе, а потом что-то плохое, мы забываем обо всем хорошем и сосредотачиваемся только на плохом. Мы не должны забывать об этом.

Да, действительно, работа учителя - требовательная работа, которая требует от вас постоянной деятельности, творческого потенциала. Это – настоящий педагогический подвиг.

Относительно рецептов успеха, их не существует. Нам придется только решить для себя это - наше или нет. Если мы уверены в нашем желании, в нашем выборе, то у нас будет счастливая жизнь, жизнь, полная счастья и радости.

Уровень C. Мой мир.

What does it mean to be a teacher?

Almost everyone in our society acts like a teacher: TV producers teach us life, we teach our children, our children teach their pets. We suppose it is easy to impart practical skills and habits, to cultivate love in children, to share knowledge.

In my point of view, these are hackneyed thoughts. The art of teaching is great deeper in comprehension, higher in morals, and more passionate in striving to give knowledge. Teaching presupposes to give everything and to get no appraisal, except the clever eyes staring at you.

A teacher knows what love to children means. When you first enter the class-room, you see just boys and girls. But your entering motivates them to penetrate into your mind and soul. Thus, in some months you see persons. Each has own story and character. This vision is made only by love to children.

A teacher does not like to say children “Good-bye”. Every “Good day” means a new story about the English language, its grammar, and use of vocabulary. But there are more stories than schedule classes. So when holidays come, you are sorry to be silent. Having five free classes a day makes you really tired.

A teacher knows how to ask and how to be asked. A pupil willing to answer should be asked, but not vice versa. Then a booby will understand better and remember more than when he is tested tyrannically. In response, any child’s question can’t be left without attention. Your answer may be the most significant in that minute. The less taboos you use, the more confidential and transparent your relationships with pupils become. To the whole point, a lesson is not bordered only with a speciality of course, but with great variety of life and world philosophy themes.

Highlighting these urgent points, it would be fair to conclude that the occupation of a teacher is the most unusual one in the list of all professions. It combines such almost incompatible things as the patient relation to ignorance and huge impatience to give as much as possible excellent knowledge. The essence of this profession implies constant pangs of conscience that the lesson wasn"t ideal today and constant aspiration to make it such.

Учитель знает, что означает любовь к детям. Когда вы впервые заходите в класс, вы видите просто мальчиков и девочек. Но ваш приход заставляет их проникать в разум и душу. Таким образом, через несколько месяцев вы видите личностей. У каждого есть собственная история и характер. Эта проницательность создана только любовью детям.

Учитель не любит говорить детям «До свидания». Каждое «Здравствуйте» означает новую историю об английском языке, его грамматике и применении словарного запаса. Но всегда найдется больше историй, чем занятий в учебном плане. Так, когда приходят каникулы, вы жалеете, что приходится молчать. Наличие пяти свободных занятий в день делает вас действительно уставшим.

Учитель знает, как спросить и как быть спрошенным. Необходимо спросить ученика, готового ответить, а не наоборот. Тогда отстающий ученик будет понимать лучше и запомнит больше, чем будучи слишком строго опрошен. В ответ ни один вопрос ребенка нельзя оставить без внимания. Ваш ответ может быть самым существенным в ту минуту. Чем меньше табу, которые Вы используете, тем более доверительными и искренними становятся ваши отношения с учениками. И в целом, урок не ограничивается только спецификой курса, а наполнен большим разнообразием философии жизни и мира.

Акцентируя внимание на этих важных пунктах, было бы справедливо прийти к заключению, что специальность учителя является самой необычной из всех в списке профессий. Она объединяет такие почти несовместимые вещи, как терпеливое отношение к незнанию и огромное нетерпение дать как можно больше отличных знаний. Сущность этой профессии состоит в постоянных муках совести, что урок не был идеален сегодня, и постоянном стремлении сделать его таковым.

Topic: The Teacher’s Profession

Тема: Профессия - учитель

One of the most important decisions in life is the choice of a profession. This problem is compounded by the fact that it is necessary to solve it very early, still not at a completely conscious age. The graduates of schools, in addition to their loads of the study of subjects and passing exams, should determine accurately their future profession.

Одним из важных решений в жизни является выбор профессии. Эта проблема усложняется еще и тем, что ее нужно решить очень рано, еще не в совсем осознанном возрасте. Выпускники школ, помимо больших нагрузок по изучению предметов и сдачи экзаменов, должны наиболее точно определиться со своей будущей профессией.

The right choice in the modern world is becoming increasingly difficult. A great number of new and prestigious professions appear, more knowledge is required to implement one’s plans for his (her) future life. In addition, it is necessary to take into account the psychological characteristics of the individual. For many professions the character and natural gifts are not less important.

Определиться с выбором в современном мире становится все труднее. Растет количество новых и престижных профессий, все больше знаний требуется для реализации своих планов будущей жизни. Кроме того, необходимо учитывать психологические особенности личности. Характер и природные данные не менее важны для многих профессий.

Since childhood I have dreamed of becoming a teacher. Initially, it was an unconscious desire, because my grandmother was an elementary school teacher, and I always envied her. I consider her a real celebrity, lots of students from her previous classes of graduates came to visit her, their parents always addressed respectfully and lovingly to her, she often returned home with bouquets of flowers. It was so interesting for me to attend her school activities and interact with her students.

С детства я мечтала стать учителем. Вначале это было неосознанное желание, потому что моя бабушка была учительницей младших классов и я всегда ей завидовала. Я считала ее настоящей знаменитостью, к ней приходили многие ее ученики из предыдущих выпусков, их родители всегда уважительно и с любовью обращались к ней, она часто приходила с букетами цветов. Мне так интересно было посещать ее школьные мероприятия и общаться с ее учениками.

I saw that she was working hard, granny was always busy with notebooks, plans and tables. My grandmother knew how to do many things with her own hands and always taught me. My mother, unfortunately, did not opt for the teaching profession because she considered that my grandmother had devoted most of the time to school and not to the family. My mother"s character is not suitable for this work, although she is kind, smart and perseverant. She loves her more relaxed and creative work and does not welcome much my choice.

Я видела, что она много работает, всегда с тетрадками, планами и таблицами. Бабушка умела делать множество вещей своими руками и всегда учила меня. Мама, к сожалению, не выбрала профессию учителя, потому что считала, что бабушка посвятила большую часть времени школе, а не семье. Мамин характер совсем не подходил к этой работе, хотя она добрая, умная и усидчивая. Она любит свою более спокойную и творческую работу и не очень приветствует мой выбор.

I understand that the noble and time-consuming work of a teacher is not highly valued in the country, salaries are small, the environment at work is far from being favourable and the profession requires constant dedication. But I believe that doing things you love, and not just making a career, can bring excellent results. of the teachers who have become known for their work. Исправлено: of the teachers have become known for their work. I have read many books and watched a lot of movies about this fascinating, generous and interesting job. I think that the life of a society and a country as a whole, depend on the teachers, the quality of their work, their skills and commitment.

Я понимаю, что благородная и трудоемкая работа учителя не высоко ценится в стране: зарплаты небольшие, атмосфера работы не самая здоровая и требуется постоянная самоотдача. Но я верю, что занимаясь любимым делом, а не карьерой, результаты могут быть очень благоприятные.Есть много примеров, когда учителя становились известными людьми благодаря своей работе. Я прочла много книг и посмотрела множество фильмов об этой увлекательной, благородной и интересной работе. Я думаю, что жизнь общества и страны в целом, во многом зависит от учителей, качества их работы, умений и самоотдачи.

A good teacher must possess many qualities: to be creative, hard -working, self-restrained, able to solve problems and make the right decisions.

Хороший учитель должен обладать многими качествами: артистизмом, трудолюбием, самообладанием, умением решать проблемы и принимать правильные решения.

While studying at school I have realized that teachers are different. Some of them have taken , without estimating their strengths and character. As a result, they fail to achieve good results in the work, and they ruin the life not only of themselves but also of other people, especially children. This is a very sad mistake which is sometimes difficult to correct.

За время обучения в школе я поняла, что учителями становятся разные люди. Некоторые идут в эту профессию необдуманно, не оценив свои силы и склад характера. В результате, им не удается добиться хороших результатов в работе и они портят жизнь не только себе, но и другим людям, в частности, детям. Это очень печальная ошибка, которую порой трудно исправить.

17 Сен

Тема по английскому языку: Моя будущая профессия

Топик по английскому языку: Моя будущая профессия (My future profession is a teacher). Данный текст может быть использован в качестве презентации, проекта, рассказа, эссе, сочинения или сообщения на тему.

Выбор сделан

Этим летом я сдаю выпускные экзамены. Что касается моей будущей профессии, я могу сказать, что уже сделала свой выбор. Я хочу быть преподавателем иностранного языка.

Работа учителем иностранного языка

Работа учителя иностранного языка чрезвычайно разностороння. Обучение языку – первостепенная задача. Но что гораздо важнее, на уроках иностранного языка обучающиеся учатся думать. Кроме того, преподаватель иностранного языка помогает своим ученикам интегрироваться в страну изучаемого языка.

Страноведение

Преподаватель иностранного языка дает знания о культуре страны, и, зачастую, является единственным связующим звеном между обучающимся и данной культурой. Учитель рассказывает студентам о специфических культурных особенностях страны изучаемого языка, ее ценностях и традициях.

Будни учителя

Помимо этого, учитель выполняет большое количество бумажной работы. Государственные школы традиционно имеют план обучения, которому учитель должен следовать. Это могут быть готовые планы урока или же учитель должен сам составлять эти планы. Есть также большое количество контрольных и тестовых работ, которые учитель должен проверить и дать свои рекомендации каждому обучающемуся по улучшению результатов письменной работы. Преподавателям также приходится посещать еженедельные совещания.

Влияние учителя

Мне кажется, после родителей учитель – самый важный человек в жизни ребенка, и именно этот факт делает профессию учителя такой значимой. Хорошие учителя мотивируют и поощряют своих учеников и вселяют в них уверенность в своих силах, даже если ученики думают, что неспособны научиться чему-либо. Плохие учителя также оказывают влияние на ребенка, однако негативное. Именно от учителя, каким бы он ни был, зависит, научится ли ребенок видеть разницу между плохим и хорошим и каким он впоследствии станет. И я мечтаю стать учителем, потому что эта самая важная профессия на земле.

Скачать Топик по английскому языку: Моя будущая профессия

My future profession is a teacher

I’m taking my school-leaving exams in the summer. As for my future profession , I can say that I’ve already made up my mind. I want to be a language teacher.

A teacher of a foreign language

The job of a language teacher is versatile. Teaching the language is naturally the primary task. On top of that, in language lessons the students have their thinking skills developed. In addition to actually teaching the language the language teacher’s job is also to help the students integrate in the country.

The culture of the country

A language teacher represents the culture of the country to the student and at school; sometimes they may be the student’s only contact with the culture in question. A language teacher also teaches the culture, its special features, principles, values and traditions to the students.

Teacher’s routine

Apart from that the job of a language teacher requires a lot of paper work. Public schools generally have a particular curriculum that the teacher must follow. There may be lesson plans already developed that the teacher can use, or he or she may be given leeway to develop their own lessons. Moreover, public schools often require students to take standardized tests during and at the end of a semester which the teacher has to check and provide feedback on. They may also have to attend weekly staff meetings.

Impact on a child’s perception

I believe that after parents, a child’s teacher is the most important person in their life and this makes teaching so important. Effective teachers can motivate and inspire children to reach their potential even when they don’t want to or feel that they can. Ineffective teachers can also impact a child just as much, but in a negative manner. Both types of teachers have an immediate impact on a child’s perception of self, good or bad. And I dream of being a teacher because teaching is the most important job in the world.


I. Read the text, write out unknown words.

The profession of a teacher

Difficult, wonderful, exhausting, fun, stressful, enlightening, rewarding beyond compare: That"s what you hear when you ask veteran teachers what their job is like. Then, when you ask veteran teachers if they would choose the same career if they could live their lives over, the answer is usually yes.

Teaching requires enormous patience, and there is no ready-made formula for good teaching. Studies on effective teaching demonstrate that there are nearly as many successful styles as there are successful teachers.

But there are some qualities in good teachers on which nearly everyone agrees:

Candidates for teaching should be:

  • Among the highest academic performers
  • Well versed in the subjects they teach
  • Knowledgeable about how to teach
  • Able to use different strategies
  • Interested in ideas
  • Committed to teaching and learning
  • Eager to make a difference in students" lives

Every teacher must develop the characteristics of a professional and model professionalism every day. Speaking about the main elements of professionalism the main three categories should be indicated: attitude, behavior and communication. Addressing these areas can help any teacher to develop a stronger sense of professionalism.

Attitude is everything! A positive attitude is an essential component of professionalism. Beginning at the dimpliest level, teachers cannot let their personal lives interfere with there professional attitude. Even when having a bad day, a teacher still needs to maintain a positive attitude and not a bad mood on the students. A professional needs to push away outside concerns or distractions and focus on the task at hand.

One of the best things a teacher can do is to love his or her students. It is so important for students to know that their teachers care for them. A professional doesn’t view his or her profession as just a job, but rather sees it as a calling that is all about caring for children. The ability to make personal connections with students is an identifiable trait of a successful teacher. It’s easy to fall into the trap of focusing on the negative. Every job and profession has its ups and downs, and a true professional focuses his or her energy in a positive way. This calls for the attitude of assertiveness. When a teacher sees that something is not working well, he or she needs to take action and seek solution.

Risk taking is another element of a professional attitude. There can be no accomplishment without taking some risk. A professional should be willing to take risks and try new things, and thus avoid falling into a rut and becoming stagnant.

An attitude of confidence is another key component of professionalism. Lack of confidence can lead to social errors and unprofessional behavior. Teachers must know and trust themselves and their abilities.

An attitude of initiative is also important element. Professionals set goals for themselves and their students. They know what they want to achieve. One of the first signs that prove that teachers are becoming more professional is that they begin to take initiative, rather than wait to be told what to do.

Lastly, effective teachers need to commit themselves to being lifelong learners, because real professional has a continuing growth plan to achieve competence and strives continuously to raise the level of each new group of students.

One more category is behavior. A professional is defined not by the business a person is in but by the way that person does his or her business. Preparedness, one behavior associated with professionalism, is an important focus in the current standards movement that require that the teacher should know the subject matter and can teach it effectively so students can learn, teachers should know the content and methodology of what they teach. Teachers need to be prepared to teach the content of their lessons, as well as be prepared with the proper materials and resources. Many beginning teacher underestimate how much time proper planning and preparation entail. The sooner they understand this, the better.

Punctuality is another critical behavior associated with professionalism. It is critical that the teachers arrive on time, whether it is for the start of the school day or for picking up the students from a special class.

Professionals, metaphorically, live in the glass houses; they are under constant scrutiny and are held to the highest moral and ethical standards. Teachers, expected to be role models for their students, must carefully examine how their behavior, both in and out of the classroom, might make an impression on others. A teacher’s actions and influence as a role model can either help or harm others. Just a hint of any impropriety can both ruin a teacher’s reputation and leave students disappointed and confused.

Like it or not, people are often judged by their appearance. A professional is expected to dress in a respectable manner. While the level of formality has declined in many professions, many types of clothing still are considered inappropriate in professional settings. Clothes that are too provocative, casual or sloppy are inappropriate. Body piercing, tattoos and other bold fashions are often looked upon unfavorably. Teachers are encouraged to err on the side of formality, rather than to dress in casual or contemporary fashion. A teacher should look like a teacher, not one of the students. University or school is not the place to make wild fashion statements or to dress in provocative ways.

Being able to discern the types of topics that are appropriate for conversation is an important quality of professional behavior. It is recommended for teacher to avoid responding to inappropriate questions and ones that are too personal. In conversations, they also should avoid interrupting others and should think before they speak.

Respect – the act of displaying a high regard for students. A professional respects all others, even when that respect is not returned. As a role model for appropriate behavior, a teacher always must show respect to colleagues, parents and students. A professional treats everyone with dignity.

Numerous facets of communication impact professionalism. Among these are collaboration, cooperation, support and encouragement, and participation in learning communities, as well as basic modeling of proper language usage. Collaboration is one of the core propositions of accomplished teaching. Building good, strong relationships is part of being a professional. Teachers no longer can go into their classroom, shut the door and do their own things. The changing nature of schools calls for teachers to collaborate with others and work effectively as a team toward common goals. Collaboration is essential for meeting the needs of all the students.

Teaching is hard work, and a little encouragement goes a long way. It is important for teachers to edify and support one another, to have opportunities to share their triumphs and tragedies. As professionals, teachers must focus on cooperation rather than competition. Real professionals consult and help one another.

A professional should sound like an educated person, always using proper speech and grammar. Here again, teachers need to be appropriate role models for students.

Becoming truly professional is a lifelong challenge. Professionalism is a process more than an outcome – a way of encountering new students and new classroom problems and of finding meaning and solution to them as you grow. Educators play a significant role in enhancing the professionalism of the teaching field by demonstrating these characteristics in their own professional lives.